Tematyka szkoleń realizowanych na terenie szkoły/placówki

I. Realizacja podstawy programowej

  1. Jak motywować uczniów do uczenia się?

  2. Jak pomóc uczniom w efektywnym uczeniu się?

  3. Mnemotechniki w edukacji.

  4. Pożądane efekty kształcenia a dobór metod nauczania/uczenia się.

  5. Projekt edukacyjny jako najefektywniejsza metoda w procesie uczenia się.

  6. Sześciolatki w szkole.

  7. Techniki i narzędzia coachingu w pracy nauczyciela.

  8. Tutoring jako indywidualizacja pracy z uczniem.

  9. Metody coachingu w pracy zespołów nauczycielskich.

  10. Uczenie się przez eksperymentowanie.

  11. Od słuchacza do czytelnika - rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci w wieku przedszkolnym.

  12. Rola pracy domowej w procesie nauczania/uczenia się.

  13. Nauczanie problemowe w praktyce szkolnej.

  14. ABC projektów edukacyjnych.

  15. Metody pracy z uczniami dostosowane do ich preferencji sensorycznych i stylów uczenia się.

II. Wychowanie, opieka, profilaktyka

  1. Budowanie koalicji nauczycieli w sprawie trudnych zachowań uczniów.

  2. Jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami uczniów?

  3. Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się – nowe interdyscyplinarne spojrzenie na problem.

  4. Edukacja włączająca.

  5. Diagnoza wielospecjalistyczna i konstruowanie IPET-ów dla uczniów z niepełnosprawnością.

  6. Agresja w szkole – jak sobie z nią radzić?

  7. Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej. Problemy w nauce i zachowaniu.

  8. Depresja i zaburzenia lękowe uczniów.

  9. ADHD – algorytm postępowania w klasie.

  10. Autyzm i zespół Aspergera.

  11. Samookaleczenia uczniów.

  12. Rozpoznać wroga - stres szkolny nauczyciela i ucznia.

  13. Zachowania seksualne uczniów.

  14. Wolontariat młodzieżowy obszarem współpracy ze środowiskiem lokalnym.

  15. Małe książeczki – ważne sprawy. Wartości etyczne w literaturze dla najmłodszych.

  16. Uzależnienia od substancji psychoaktywnych.

  17. Tworzenie szkolnych norm społecznych z udziałem uczniów, rodziców i nauczycieli warunkiem ich przestrzegania.

  18. Diagnozowanie potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych dziecka w wieku przedszkolnym.

  19. Zachowania seksualne uczniów w szkole w aspekcie wychowawczym i prawnym.

  20. Wychowanie do wartości w szkole / przedszkolu / placówce.

  21. Dziecko doświadczające przemocy.

  22. Zachowania seksualne uczniów – dylematy nauczycieli.

  23. Zdrowe nie znaczy nudne!

  24. Szkoła Promująca Zdrowie – jak włączyć się do sieci?

III. Ocenianie, egzaminy, testy

  1. Konstruowanie narzędzi pomiaru osiągnięć uczniów.

  2. Ocenianie kryterialne w bloku przedmiotów humanistycznych i matematyczno–przyrodniczych.

  3. Ocenianie kształtujące.

  4. Ewaluacja i modyfikacja przedmiotowych systemów oceniania.

  5. Analiza wyników badań osiągnięć uczniów z uwzględnieniem egzaminu zewnętrznego i wnioskowanie na jej podstawie.

  6. Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych/sprawdzianu w ewaluacji pracy szkoły.

  7. Wykorzystanie kalkulatora EWD jako narzędzia do analizy wyników egzaminu zewnętrznego.

IV. Bezpieczeństwo w szkole/placówce

  1. Bezpiecznie, czyli jak? – budowanie strategii bezpieczeństwa w szkole/placówce.

  2. Bezpieczeństwo i pierwsza pomoc wg standardów ERC oraz ILCOR.

  3. Przewlekle chory w szkole/placówce – jak postępować w atakach chorób?

V. TIK

  1. Nowe technologie w szkole.

  2. Zastosowanie TIK w pracy nauczyciela szkoły podstawowej.

  3. Nauka programowania w szkole - Scratch.

VI. Zarządzanie w szkole/placówce

  1. Tworzenie prawa wewnątrzszkolnego - aktualizacja statutu szkoły.

  2. Dokumentowanie przebiegu nauczania w szkole.

  3. Obowiązki nauczyciela.

  4. Ochrona danych osobowych.

  5. Nasza szkoła - faktyczna współpraca uczniów, rodziców i nauczycieli.

  6. Szkoła współpracująca czy rywalizująca?

  7. Praca zespołowa nauczycieli warunkiem poprawy jakości pracy szkoły.

  8. Trening podnoszenia energii i motywacji w zespole.

  9. Trening kreatywności z wykorzystaniem technik improwizacji.

  10. Trening umiejętności społecznych i osobistych nauczyciela – coaching grupowy.

  11. Promocja szkoły/placówki.

  12. Wypalenie zawodowe.

  13. Podstawowe zasady opracowania wniosku o dofinansowanie, w tym ze środków unijnych.

  14. Komunikacja wewnętrzna w zespole.

  15. Aspekty prawne współpracy szkoły z rodzicami

  16. Zadania zespołu nauczycielskiego w opracowaniu projektu edukacyjnego RPO 2020 – Działanie 8.2.1

  17. Narzędzia diagnostyczne oraz ewaluacyjne w pracy szkoły i nauczyciela.

  18. Socjometria jako metoda poznawania zespołów ludzi: nauczycieli, uczniów.

  19. Alternatywna edukacja w naszej szkole.

  20. Public relations w szkole, czyli jak przyciągnąć ucznia.

  21. Zarządzanie czasem przez nauczyciela.

  22. Jak budować plan działań służących podnoszeniu efektywności kształcenia?

  23. Współdziałanie szkoły / placówki z rodzicami.

  24. Szkolne programy wychowawcze i profilaktyki.

VII. Szkolnictwo zawodowe

  1. Monitorowanie PPKZ.

  2. Planowanie i organizacja KKZ.

  3. Metody aktywizujące w pracy nauczyciela kształcenia zawodowego.

  4. Wykorzystanie badań i analiz oraz wyników kształcenia do poprawy jakości pracy szkoły kształcącej w zawodzie.

Warunki szkoleń realizowanych na terenie szkoły/placówki należy uzgodnić z Biurem Obsługi Klienta - Marzena Cielecka - pod numerem telefonu (68) 328-64-39.

Formularz zgłoszenia przeprowadzenia szkolenia.

Strefa osobistego rozwoju

Badania i analizy

Spotkania z TI w ODN

 

baner lubuskie

 

 logo szkola dla rodz wych

 

  logo klub nauczyciela 

 

szkola zdrowie

 

 

pbw